Wizualizacja danych z Looker Studio

Raporty w Looker Studio 

O tym jak ważne w kontekście prowadzenia firmy, podejmowania decyzji biznesowych, przewagi konkurencyjnej są dane, wspomniałem tutaj.

Jednak jedną rzeczą jest gromadzić i mieć dane, a inną robić z nich użytek. Można mieć mnóstwo danych z różnych źródeł, ale co z tego, gdy patrząc w nie, nie wiemy nawet na co patrzymy.

Kluczem do sukcesu jest odpowiedni dobór danych, które mają wpływ na biznes, odpowiadają na nasze cele oraz są czytelnie zwizualizowane. Tak, żeby nawet osoba, które nie ma na co dzień do czynienia z analizą danych, była w stanie szybko je odczytać i zrobić z nich użytek. 

Z pomocą przychodzi Looker Studio. Czyli narzędzie, w którym możemy wizualizować dane z różnych źródeł.

Jak działa Looker Studio?

Opowiem na przykładzie.

Załóżmy, że mamy na stronie internetowej Google Analytics 4 (GA4), prowadzimy kampanię w Google Ads oraz na Facebooku. Z punktu widzenia biznesu zależy nam m.in. na informacjach, ilu użytkowników przechodzi na naszą stronę z różnych źródeł, jaki jest ich koszt pozyskania, jakie podstrony odwiedzają, ilu z nich skonwertowało (dokonało zakupu/skontaktowało się z naszą firmą) itd. Osoba, która prowadzi biznes niekoniecznie musi znać się na powyższych narzędziach, żeby wiedzieć, gdzie szukać tych informacji. Dzięki Looker Studio możemy stworzyć raport, który będzie agregował dane z wszystkich tych źródeł i wizualizował w czytelny sposób.

Zalety Looker Studio:

  • jest darmowe,
  • możliwość przesyłania i łączenia danych z różnych źródeł,
  • dane przekazywane są na bieżąco i automatycznie. Nie trzeba ręcznie ich odświeżać. Raz wygenerowany raport będzie automatycznie się aktualizował,
  • duże możliwości edytowania i wizualizowania danych. Do dyspozycji mamy tabele, wykresy, filtry i wiele więcej. Nadajemy raportom taki kształt, jaki nam się podoba,
  • możliwość udostępniania w prosty sposób innym użytkownikom. 

Z punktu widzenia przedsiębiorcy taki raport ma jeszcze jedną dużą zaletę – możliwość kontrolowania wydatków i skuteczności reklam.